Anita Cox

   

Anita Cox is cultuurfilosoof en communicatiewetenschapper en sinds 2011 als senior onderzoeker werkzaam bij het Lectoraat Marketing, Marktonderzoek & Innovatie van de Hogeschool Utrecht. Samen met het beroepenveld werkt zij momenteel aan het 2 jarige onderzoeksprogramma “The Network is the Message”. Daarin wordt getracht een antwoord te geven op de vraag hoe de effectiviteit van communicatie in online sociale netwerken kan worden beoordeeld en verbeterd.

Daarnaast is zij als hogeschooldocent verbonden aan de opleiding Commerciële Economie van de FEM: zij is leerlijntrekker marktonderzoek, heeft zitting in de Curriculum Regie Groep en in het bestuur van de Sectie Onderwijs van de MOA. Voor haar aanstelling bij het lectoraat werkte zij als Insights Director bij Ipsos. Zij  is met name geïnteresseerd in het begrijpen van consumentengedrag en het keuzeproces vanuit systeem 1, waarbij gain- & loss frames haar specifieke aandacht hebben.
Zij typeert zichzelf graag als een generalist met een goed analytisch denkvermogen en een helikopterview, als een ‘grossier in vrijheid’ die kennis wil delen en doorgeven aan open, nieuwsgierige en kritische (jonge) mensen om hun onderzoekend vermogen te vergroten, zodat zij hun leven onafhankelijk(-er) kunnen inrichten. Studenten moeten competent zijn om zelf relevante kennis te zoeken en inzichten te ontwikkelen, zodat ze goed zijn toegerust om de uitdagingen in de snel veranderende beroepspraktijk aan te gaan en onderbouwde marketingbeslissingen te kunnen nemen.

Wil je meer weten over The Network is The Message?

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

okt 26 2017

In deze vijfde blog uit de reeks van de vijf eerste insights uit het onderzoek tekenen Anita Cox en Thijs Waardenburg niet alleen op welke meetbare doelen zinnig en significant zijn maar juist kansrijk zijn in: ‘Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media’. Samen met Frankwatching heeft het…

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…