Anita Cox

   

Anita Cox is cultuurfilosoof en communicatiewetenschapper en sinds 2011 als senior onderzoeker werkzaam bij het Lectoraat Marketing, Marktonderzoek & Innovatie van de Hogeschool Utrecht. Samen met het beroepenveld werkt zij momenteel aan het 2 jarige onderzoeksprogramma “The Network is the Message”. Daarin wordt getracht een antwoord te geven op de vraag hoe de effectiviteit van communicatie in online sociale netwerken kan worden beoordeeld en verbeterd.

Daarnaast is zij als hogeschooldocent verbonden aan de opleiding Commerciële Economie van de FEM: zij is leerlijntrekker marktonderzoek, heeft zitting in de Curriculum Regie Groep en in het bestuur van de Sectie Onderwijs van de MOA. Voor haar aanstelling bij het lectoraat werkte zij als Insights Director bij Ipsos. Zij  is met name geïnteresseerd in het begrijpen van consumentengedrag en het keuzeproces vanuit systeem 1, waarbij gain- & loss frames haar specifieke aandacht hebben.
Zij typeert zichzelf graag als een generalist met een goed analytisch denkvermogen en een helikopterview, als een ‘grossier in vrijheid’ die kennis wil delen en doorgeven aan open, nieuwsgierige en kritische (jonge) mensen om hun onderzoekend vermogen te vergroten, zodat zij hun leven onafhankelijk(-er) kunnen inrichten. Studenten moeten competent zijn om zelf relevante kennis te zoeken en inzichten te ontwikkelen, zodat ze goed zijn toegerust om de uitdagingen in de snel veranderende beroepspraktijk aan te gaan en onderbouwde marketingbeslissingen te kunnen nemen.

Wil je meer weten over The Network is The Message?

Inhaken op ‘Uur van Puur’

Inhaken op ‘Uur van Puur’

mrt 28 2018

Deze week was Thijs Waardenburg te gast bij Radio Aalsmeer om te vertellen over zijn boek ‘Inhaken met sociale media in 60 minuten’ en meer over ons onderzoek ‘The Network is the Message’. Een heel leuk gesprek met Anna-Maria Giannattasio (@puur), Esther Gons (@wilg) en Lennart Bader (@lennartbader) in ‘Uur van…

Het merk als associatienetwerk

Het merk als associatienetwerk

feb 07 2018

De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken, het maakt weinig verschil. Uiteindelijk zijn wij allemaal met elkaar en met alles verbonden. Dat geldt ook voor de connecties tussen mensen en merken. Die kunnen heel losjes zijn of heel…

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

PAK JE MOMENT!

HAAK IN OP IEDER MOMENT OP SOCIAL MEDIA & DAT IN MAAR 60 MINUTEN

Met creatieve content die slim inhaakt op actuele gebeurtenissen kun je elke dag nieuwe mensen bereiken. Goedkoper dan adverteren op sociale media, en sympathieker bovendien.

Thijs Waardenburg en Komala Mazerant leggen uit hoe je kansrijke inhakers bedenkt en communiceert om je bereik op sociale media te vergroten. 

'Inhaken met sociale media in 60 minuten'
Het nieuwste boek uit de 60-minuten-reeks van Haystack en Frankwatching
BESTEL
close-link