Anita Cox

   

Anita Cox is cultuurfilosoof en communicatiewetenschapper en sinds 2011 als senior onderzoeker werkzaam bij het Lectoraat Marketing, Marktonderzoek & Innovatie van de Hogeschool Utrecht. Samen met het beroepenveld werkt zij momenteel aan het 2 jarige onderzoeksprogramma “The Network is the Message”. Daarin wordt getracht een antwoord te geven op de vraag hoe de effectiviteit van communicatie in online sociale netwerken kan worden beoordeeld en verbeterd.

Daarnaast is zij als hogeschooldocent verbonden aan de opleiding Commerciële Economie van de FEM: zij is leerlijntrekker marktonderzoek, heeft zitting in de Curriculum Regie Groep en in het bestuur van de Sectie Onderwijs van de MOA. Voor haar aanstelling bij het lectoraat werkte zij als Insights Director bij Ipsos. Zij  is met name geïnteresseerd in het begrijpen van consumentengedrag en het keuzeproces vanuit systeem 1, waarbij gain- & loss frames haar specifieke aandacht hebben.
Zij typeert zichzelf graag als een generalist met een goed analytisch denkvermogen en een helikopterview, als een ‘grossier in vrijheid’ die kennis wil delen en doorgeven aan open, nieuwsgierige en kritische (jonge) mensen om hun onderzoekend vermogen te vergroten, zodat zij hun leven onafhankelijk(-er) kunnen inrichten. Studenten moeten competent zijn om zelf relevante kennis te zoeken en inzichten te ontwikkelen, zodat ze goed zijn toegerust om de uitdagingen in de snel veranderende beroepspraktijk aan te gaan en onderbouwde marketingbeslissingen te kunnen nemen.

Wil je meer weten over The Network is The Message?

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

okt 05 2017

In deze derde blog van de eerste vijf insights uit het onderzoek beschrijft Rogier Brussee het gevecht tussen je content en engagement met de algoritmes van platformen in: ‘Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in…

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

sep 28 2017

In deze tweede blog van een vijfluik van eerste insights over het onderzoek behandelt Komala Mazerant de tweede insight over visuele content: ‘The Future is Visual’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen om het onderzoek en haar insights onder de aandacht…

Social media & bureaus: de hype voorbij?

Social media & bureaus: de hype voorbij?

sep 21 2017

In deze eerste blog van een vijfluik van eerste insights gebaseerd op de eerste fase van het onderzoek behandelen Gerrita van der Veen en Komala Mazerant het volgende onderwerp: ‘social media, de hype voorbij?!’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…