Anne-Lise Kamphuis

 

Anne-Lise Kamphuis werkt via het lectoraat Marketing, Marktonderzoek en Innovatie (MMI) voor het onderzoek The Network is the Message. Als onderzoeker zet zij zich vol in voor het project en met plezier: “Ik heb Algemene Sociale Wetenschappen gestudeerd in Utrecht. Ik vond onderzoek doen toen gelijk al heel leuk. Ik ben van nature heel nieuwsgierig, dus onderzoek doen is een soort tweede natuur voor mij.”

Anne-Lise heeft niet altijd als onderzoeker gewerkt. Als freelancer is zij na haar studie aan de slag gegaan voor verschillende onderzoeken.  Ze heeft les gegeven op verschillende hogescholen, waaronder op de Hogeschool Utrecht. “Bij de HU kwam ik toen bij een lectoraat terecht. Sindsdien ben ik eigenlijk altijd betrokken geweest bij onderzoeksprojecten van lectoraten. Ik werkte voor het lectoraat MMI van Gerrita van der Veen (hyperlink bijvoegen) en heb daar ook meegewerkt aan het project Return on Creativity. Dat is eigenlijk een soort voorloper van TNITM geweest. Ik ben toen gevraagd of ik ook aan dit project mee wilde werken.”

Naast (literatuur)onderzoek doen over de boodschapfactoren van ‘inhakers’ (hyperlink), heeft Anne-Lise zich voornamelijk beziggehouden met het interviewen van expertbureau ’s. De uitkomsten hiervan zijn te lezen in het managementrapport (hyperlink). “Interviews doen is altijd leuk. Het is leuk om bij bureaus op bezoek te zijn en hun verschillende verhalen te horen. Ook blijf ik het leuk vinden om tweets te coderen; je komt dan altijd weer grappige dingen tegen. Daarnaast is het vernieuwend om te werken met een team van onderzoekers met totaal verschillende achtergronden, van marketing en communicatie tot wiskunde en informatietechnologie. ”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

okt 05 2017

In deze derde blog van de eerste vijf insights uit het onderzoek beschrijft Rogier Brussee het gevecht tussen je content en engagement met de algoritmes van platformen in: ‘Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in…

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

sep 28 2017

In deze tweede blog van een vijfluik van eerste insights over het onderzoek behandelt Komala Mazerant de tweede insight over visuele content: ‘The Future is Visual’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen om het onderzoek en haar insights onder de aandacht…

Social media & bureaus: de hype voorbij?

Social media & bureaus: de hype voorbij?

sep 21 2017

In deze eerste blog van een vijfluik van eerste insights gebaseerd op de eerste fase van het onderzoek behandelen Gerrita van der Veen en Komala Mazerant het volgende onderwerp: ‘social media, de hype voorbij?!’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…