Anne-Lise Kamphuis

 

Anne-Lise Kamphuis werkt via het lectoraat Marketing, Marktonderzoek en Innovatie (MMI) voor het onderzoek The Network is the Message. Als onderzoeker zet zij zich vol in voor het project en met plezier: “Ik heb Algemene Sociale Wetenschappen gestudeerd in Utrecht. Ik vond onderzoek doen toen gelijk al heel leuk. Ik ben van nature heel nieuwsgierig, dus onderzoek doen is een soort tweede natuur voor mij.”

Anne-Lise heeft niet altijd als onderzoeker gewerkt. Als freelancer is zij na haar studie aan de slag gegaan voor verschillende onderzoeken.  Ze heeft les gegeven op verschillende hogescholen, waaronder op de Hogeschool Utrecht. “Bij de HU kwam ik toen bij een lectoraat terecht. Sindsdien ben ik eigenlijk altijd betrokken geweest bij onderzoeksprojecten van lectoraten. Ik werkte voor het lectoraat MMI van Gerrita van der Veen (hyperlink bijvoegen) en heb daar ook meegewerkt aan het project Return on Creativity. Dat is eigenlijk een soort voorloper van TNITM geweest. Ik ben toen gevraagd of ik ook aan dit project mee wilde werken.”

Naast (literatuur)onderzoek doen over de boodschapfactoren van ‘inhakers’ (hyperlink), heeft Anne-Lise zich voornamelijk beziggehouden met het interviewen van expertbureau ’s. De uitkomsten hiervan zijn te lezen in het managementrapport (hyperlink). “Interviews doen is altijd leuk. Het is leuk om bij bureaus op bezoek te zijn en hun verschillende verhalen te horen. Ook blijf ik het leuk vinden om tweets te coderen; je komt dan altijd weer grappige dingen tegen. Daarnaast is het vernieuwend om te werken met een team van onderzoekers met totaal verschillende achtergronden, van marketing en communicatie tot wiskunde en informatietechnologie. ”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

Inhaken op ‘Uur van Puur’

Inhaken op ‘Uur van Puur’

mrt 28 2018

Deze week was Thijs Waardenburg te gast bij Radio Aalsmeer om te vertellen over zijn boek ‘Inhaken met sociale media in 60 minuten’ en meer over ons onderzoek ‘The Network is the Message’. Een heel leuk gesprek met Anna-Maria Giannattasio (@puur), Esther Gons (@wilg) en Lennart Bader (@lennartbader) in ‘Uur van…

Het merk als associatienetwerk

Het merk als associatienetwerk

feb 07 2018

De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken, het maakt weinig verschil. Uiteindelijk zijn wij allemaal met elkaar en met alles verbonden. Dat geldt ook voor de connecties tussen mensen en merken. Die kunnen heel losjes zijn of heel…

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

PAK JE MOMENT!

HAAK IN OP IEDER MOMENT OP SOCIAL MEDIA & DAT IN MAAR 60 MINUTEN

Met creatieve content die slim inhaakt op actuele gebeurtenissen kun je elke dag nieuwe mensen bereiken. Goedkoper dan adverteren op sociale media, en sympathieker bovendien.

Thijs Waardenburg en Komala Mazerant leggen uit hoe je kansrijke inhakers bedenkt en communiceert om je bereik op sociale media te vergroten. 

'Inhaken met sociale media in 60 minuten'
Het nieuwste boek uit de 60-minuten-reeks van Haystack en Frankwatching
BESTEL
close-link