Deze week was Thijs Waardenburg te gast bij Radio Aalsmeer om te vertellen over zijn boek ‘Inhaken met sociale media in 60 minuten’ en meer over ons onderzoek ‘The Network is the Message’. Een heel leuk gesprek met Anna-Maria Giannattasio (@puur), Esther Gons (@wilg) en Lennart Bader (@lennartbader) in ‘Uur van…
De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken, het maakt weinig verschil. Uiteindelijk zijn wij allemaal met elkaar en met alles verbonden. Dat geldt ook voor de connecties tussen mensen en merken. Die kunnen heel losjes zijn of heel…
Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…
In deze vijfde blog uit de reeks van de vijf eerste insights uit het onderzoek tekenen Anita Cox en Thijs Waardenburg niet alleen op welke meetbare doelen zinnig en significant zijn maar juist kansrijk zijn in: ‘Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media’. Samen met Frankwatching heeft het…
In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…
In deze derde blog van de eerste vijf insights uit het onderzoek beschrijft Rogier Brussee het gevecht tussen je content en engagement met de algoritmes van platformen in: ‘Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in…
In deze tweede blog van een vijfluik van eerste insights over het onderzoek behandelt Komala Mazerant de tweede insight over visuele content: ‘The Future is Visual’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen om het onderzoek en haar insights onder de aandacht…
Het mooie aan praktijkgericht onderzoek is dat je in nauwe samenwerking met professionals uit het werkveld relevant onderzoek kunt uitvoeren. Daarbij leren we veel van de kennis en kunde uit de praktijk én maken we wetenschappelijke kennis toegankelijk voor de beroepspraktijk. Als we dit combineren, komen we op inzichten waar…
Social media