The Network is the Blog

Welkom op ons blog!

Hier lees je alles over het onderzoek van The Network is the Message. Over brand, moment, content en metrics en ook over de ins & outs, het nieuws, de laatste ontwikkelingen, de insights & nog veel meer…
Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

okt 26 2017

In deze vijfde blog uit de reeks van de vijf eerste insights uit het onderzoek tekenen Anita Cox en Thijs Waardenburg niet alleen op welke meetbare doelen zinnig en significant zijn maar juist kansrijk zijn in: ‘Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media’. Samen met Frankwatching heeft het…

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

okt 05 2017

In deze derde blog van de eerste vijf insights uit het onderzoek beschrijft Rogier Brussee het gevecht tussen je content en engagement met de algoritmes van platformen in: ‘Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in…

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

sep 28 2017

In deze tweede blog van een vijfluik van eerste insights over het onderzoek behandelt Komala Mazerant de tweede insight over visuele content: ‘The Future is Visual’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen om het onderzoek en haar insights onder de aandacht…

Social media & bureaus: de hype voorbij?

Social media & bureaus: de hype voorbij?

sep 21 2017

In deze eerste blog van een vijfluik van eerste insights gebaseerd op de eerste fase van het onderzoek behandelen Gerrita van der Veen en Komala Mazerant het volgende onderwerp: ‘social media, de hype voorbij?!’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…

Eerste paper over effectiviteit van real time social media marketing positief ontvangen

Eerste paper over effectiviteit van real time social media marketing positief ontvangen

jun 30 2017

Het mooie aan praktijkgericht onderzoek is dat je in nauwe samenwerking met professionals uit het werkveld relevant onderzoek kunt uitvoeren. Daarbij leren we veel van de kennis en kunde uit de praktijk én maken we wetenschappelijke kennis toegankelijk voor de beroepspraktijk. Als we dit combineren, komen we op inzichten waar…

Even Inhaken – De Beste Social Awards

Even Inhaken – De Beste Social Awards

jun 08 2017

Het is weer tijd voor de ‘De Beste Social Awards’. Een mooi ding. Veel categorieën te beoordelen door een nog veel groter aantal juryleden. Het onderzoek ‘The Network is the Message’ doet onderzoek naar social media. Naar content, brand, moment en metrics. Een gedeelte van het onderzoek richt zich op…

Doe-Het-Zelf: Webdata kopiëren, the lazy way

Doe-Het-Zelf: Webdata kopiëren, the lazy way

mrt 28 2017

Microsoft oprichter Bill Gates zou ooit eens het volgende gezegd hebben: “I choose a lazy person to do a hard job, because a lazy person will find an easy way to do it.”. Hoewel het niet zeker is of hij dit ooit gezegd heeft, spreekt het velen wel tot de…