Gerrita van der Veen

   

Gerrita van der Veen is lector Marketing, Market Research & innovatie en manager van Kenniscentrum Innovatie & Business (Innbus) en Directeur Kenniscentrum Economische Sterkte & Creatieve Stad. Zij is verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse programma’s op het terrein van Brand Designing en Customer Value Management.

Naast haar werk als lector Marketing, Marktonderzoek & Innovatie is zij als partner verbonden aan HIGHvalue in Amsterdam, een marketing research & consultancy bureau met kennis en ervaring onder meer binnen de FMCG, Financiële sector en de Retail. Binnen HIGHvalue is Gerrita van der Veen verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van zogenoemde ‘Connectivity’-trajecten, research based programma’s met als doel organisaties te inspireren tot innovaties en het creëren van waarde door middel van het merk.

Gerrita is van huis uit sociaal psycholoog, afgestudeerd en gepromoveerd aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Zij is eerder werkzaam geweest in diverse onderzoeksdisciplines en -functies bij onder meer Synovate (en haar voorgangers, nu Ipsos), SWOKA, Instituut voor Strategisch Consumentenonderzoek, de Vrije Universiteit en het CNV.

Wil je meer weten over The Network is The Message?

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

okt 26 2017

In deze vijfde blog uit de reeks van de vijf eerste insights uit het onderzoek tekenen Anita Cox en Thijs Waardenburg niet alleen op welke meetbare doelen zinnig en significant zijn maar juist kansrijk zijn in: ‘Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media’. Samen met Frankwatching heeft het…

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…