Komala Mazerant

   

Komala Mazerant is hoofddocent, op de Hogeschool Rotterdam, van de studie Communicatie. Het docentschap heeft zij gecombineerd met onderzoeken voor ‘The Network is the Message’. Het onderzoek is te verdelen onder drie pijlers, waarvan Komala er één heeft: “Ik richt me momenteel op visuele branded content (hyperlink frankwatching) op social media. Vorig jaar heb ik met mijn studenten een verkenning gedaan voor TNITM. Studenten verzamelden daarbij circa 90 cases van succesvolle branded content op social media. En wat bleek? Het waren bijna allemaal videos. Bovendien waren het veelal videos die ook gewoon als commercial op televisie verschenen. Dat triggerde me. In mijn onderzoek richt ik me dan ook op het vergaren van inzichten rond het gebruik van visuele content op social media. Ik help graag mee kennis en praktijkervaring over de effectiviteit van visuele content te ontsluiten.”

Onderzoeken is iets wat Komala al lang doet: “Ik heb het altijd al leuk gevonden om ergens dieper in te duiken. Vooral onderzoek in een praktische context heb ik al altijd boeiend gevonden. Toen ik nog studeerde, was ik bijvoorbeeld vrijwilliger bij de wetenschapswinkel waar ik studenten en maatschappelijke organisaties aan elkaar koppelde. En later werkte ik bij TNO waarbij ik de onderzoeksresultaten toegankelijk maakte voor het grotere publiek.”

“The Network is the Message zorgt voor bijzondere ervaringen. Het leuke aan TNITM is de samenwerking met de bureaus. Ik zou ook graag nog meer samen willen optrekken het komend jaar. Ik vond het ook super om een presentatie op de Social Media Week te geven over de tussentijdse resultaten van TNITM. En dan met name de reacties uit het publiek waren super motiverend. Iedereen zit te springen om meer inzicht als het gaat om de effectiviteit van social media.”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

okt 26 2017

In deze vijfde blog uit de reeks van de vijf eerste insights uit het onderzoek tekenen Anita Cox en Thijs Waardenburg niet alleen op welke meetbare doelen zinnig en significant zijn maar juist kansrijk zijn in: ‘Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media’. Samen met Frankwatching heeft het…

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…