Komala Mazerant

   

Komala Mazerant is hoofddocent, op de Hogeschool Rotterdam, van de studie Communicatie. Het docentschap heeft zij gecombineerd met onderzoeken voor ‘The Network is the Message’. Het onderzoek is te verdelen onder drie pijlers, waarvan Komala er één heeft: “Ik richt me momenteel op visuele branded content (hyperlink frankwatching) op social media. Vorig jaar heb ik met mijn studenten een verkenning gedaan voor TNITM. Studenten verzamelden daarbij circa 90 cases van succesvolle branded content op social media. En wat bleek? Het waren bijna allemaal videos. Bovendien waren het veelal videos die ook gewoon als commercial op televisie verschenen. Dat triggerde me. In mijn onderzoek richt ik me dan ook op het vergaren van inzichten rond het gebruik van visuele content op social media. Ik help graag mee kennis en praktijkervaring over de effectiviteit van visuele content te ontsluiten.”

Onderzoeken is iets wat Komala al lang doet: “Ik heb het altijd al leuk gevonden om ergens dieper in te duiken. Vooral onderzoek in een praktische context heb ik al altijd boeiend gevonden. Toen ik nog studeerde, was ik bijvoorbeeld vrijwilliger bij de wetenschapswinkel waar ik studenten en maatschappelijke organisaties aan elkaar koppelde. En later werkte ik bij TNO waarbij ik de onderzoeksresultaten toegankelijk maakte voor het grotere publiek.”

“The Network is the Message zorgt voor bijzondere ervaringen. Het leuke aan TNITM is de samenwerking met de bureaus. Ik zou ook graag nog meer samen willen optrekken het komend jaar. Ik vond het ook super om een presentatie op de Social Media Week te geven over de tussentijdse resultaten van TNITM. En dan met name de reacties uit het publiek waren super motiverend. Iedereen zit te springen om meer inzicht als het gaat om de effectiviteit van social media.”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

okt 05 2017

In deze derde blog van de eerste vijf insights uit het onderzoek beschrijft Rogier Brussee het gevecht tussen je content en engagement met de algoritmes van platformen in: ‘Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in…

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

sep 28 2017

In deze tweede blog van een vijfluik van eerste insights over het onderzoek behandelt Komala Mazerant de tweede insight over visuele content: ‘The Future is Visual’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen om het onderzoek en haar insights onder de aandacht…

Social media & bureaus: de hype voorbij?

Social media & bureaus: de hype voorbij?

sep 21 2017

In deze eerste blog van een vijfluik van eerste insights gebaseerd op de eerste fase van het onderzoek behandelen Gerrita van der Veen en Komala Mazerant het volgende onderwerp: ‘social media, de hype voorbij?!’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…