Lotte Willemsen

   

Lotte Willemsen is per 1 oktober 2015 lector Crossmedia Business. Daarvoor werkte ze voor de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) van de Universiteit van Amsterdam, waar zij een aanstelling had als universitair docent.

Voor haar promotie onderzocht zij de rol van elektronische ‘word of mouth’ in de relatie tussen consumenten en bedrijven. Voor dit onderzoek ontving zij een Toptalentbeurs van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).

Zij heeft diverse (deels met prijzen bekroonde) publicaties over webcare op haar naam staan. Naast haar academische werkzaamheden adviseert zij bedrijven over hun online klantenservice en is zij actief als blogger. Willemsen is verantwoordelijk voor het onderzoek dat door de leden van de kenniskring wordt verricht en voor de acquisitie en uitwerking van nieuwe onderzoeksprojecten. Willemsen zet haar expertise in voor kennisontwikkeling op het gebied van online gedrag. “De tijd van zenden is voorbij; daar zijn de meeste organisaties zich inmiddels bewust van. Er bestaan echter nog veel vragen over de wijze waarop sociale media effectief ingezet kunnen worden om consumenten actief te betrekken bij het productie- en communicatieproces van organisaties. Door samen met de leden van de kenniskring onderzoek te doen op het snijvlak van wetenschap en praktijk, wil ik een bijdrage leveren aan de kennisontwikkeling over effectief gebruik van social media en het strategisch denken daarover.”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

okt 26 2017

In deze vijfde blog uit de reeks van de vijf eerste insights uit het onderzoek tekenen Anita Cox en Thijs Waardenburg niet alleen op welke meetbare doelen zinnig en significant zijn maar juist kansrijk zijn in: ‘Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media’. Samen met Frankwatching heeft het…

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…