Lotte Willemsen

   

Lotte Willemsen is per 1 oktober 2015 lector Crossmedia Business. Daarvoor werkte ze voor de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) van de Universiteit van Amsterdam, waar zij een aanstelling had als universitair docent.

Voor haar promotie onderzocht zij de rol van elektronische ‘word of mouth’ in de relatie tussen consumenten en bedrijven. Voor dit onderzoek ontving zij een Toptalentbeurs van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).

Zij heeft diverse (deels met prijzen bekroonde) publicaties over webcare op haar naam staan. Naast haar academische werkzaamheden adviseert zij bedrijven over hun online klantenservice en is zij actief als blogger. Willemsen is verantwoordelijk voor het onderzoek dat door de leden van de kenniskring wordt verricht en voor de acquisitie en uitwerking van nieuwe onderzoeksprojecten. Willemsen zet haar expertise in voor kennisontwikkeling op het gebied van online gedrag. “De tijd van zenden is voorbij; daar zijn de meeste organisaties zich inmiddels bewust van. Er bestaan echter nog veel vragen over de wijze waarop sociale media effectief ingezet kunnen worden om consumenten actief te betrekken bij het productie- en communicatieproces van organisaties. Door samen met de leden van de kenniskring onderzoek te doen op het snijvlak van wetenschap en praktijk, wil ik een bijdrage leveren aan de kennisontwikkeling over effectief gebruik van social media en het strategisch denken daarover.”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

okt 05 2017

In deze derde blog van de eerste vijf insights uit het onderzoek beschrijft Rogier Brussee het gevecht tussen je content en engagement met de algoritmes van platformen in: ‘Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in…

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

sep 28 2017

In deze tweede blog van een vijfluik van eerste insights over het onderzoek behandelt Komala Mazerant de tweede insight over visuele content: ‘The Future is Visual’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen om het onderzoek en haar insights onder de aandacht…

Social media & bureaus: de hype voorbij?

Social media & bureaus: de hype voorbij?

sep 21 2017

In deze eerste blog van een vijfluik van eerste insights gebaseerd op de eerste fase van het onderzoek behandelen Gerrita van der Veen en Komala Mazerant het volgende onderwerp: ‘social media, de hype voorbij?!’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…