Suzanne de Bakker

   

Suzanne de Bakker is sinds september 2016 ook lid van het onderzoeksteam van ‘The Network is the Message’. Ze is niet alleen onderzoeker, maar ook docent op de Universiteit van Amsterdam en op de Hogeschool Utrecht.

“Toen ik Communicatiewetenschap studeerde aan de UvA wilde ik heel graag promotie-onderzoeker worden. Dat lukte ook en direct na mijn studie ben ik aan een proefschrift begonnen over informatie-overload onder medewerkers. Daarnaast was ik universitair docent bij de opleiding Bedrijfseconomie aan de Radboud Universiteit. Mijn collega’s daar richtten zich met hun onderzoek op de kwaliteit van teksten, argumentatie en de invloed van verschillende talen, terwijl ik meer gefocust was op media, boodschappen en processen. Na een paar jaar vond ik het tijd om de universitaire wereld vaarwel te zeggen en ben ik in het bedrijfsleven terechtgekomen als zzp’er. Dat beviel heel goed, maar ik miste het onderwijs en het werken met studenten. De combinatie tussen onderwijs op universiteiten en HBO’s en werken in het bedrijfsleven was voor mij de ideale combinatie.”

“Via Lotte Willemsen werd ik betrokken bij TNITM. We zijn een tijd lang collega’s aan de Universiteit van Amsterdam geweest maar we zijn pas echt in contact met elkaar gekomen toen we beiden bij de Hogeschool Utrecht gingen werken. Zij was in het team op zoek naar iemand die veel van contentmarketing  weet, en dat ben ik.”

“Op dit moment hou ik me, samen met Anne-Lise, Komala en Lotte, vooral bezig met het onderzoeken van boodschapskenmerken van ‘inhakers’ (hyperlink).Voor mij is vooral de samenwerking in een onderzoeksteam heel erg prettig, dat heb ik echt gemist! En het Momentenmodel (hyperlink) is een mooi model om in presentaties te gebruiken, omdat het zo tot de verbeelding spreekt.”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

okt 26 2017

In deze vijfde blog uit de reeks van de vijf eerste insights uit het onderzoek tekenen Anita Cox en Thijs Waardenburg niet alleen op welke meetbare doelen zinnig en significant zijn maar juist kansrijk zijn in: ‘Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media’. Samen met Frankwatching heeft het…

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…