Suzanne de Bakker

   

Suzanne de Bakker is sinds september 2016 ook lid van het onderzoeksteam van ‘The Network is the Message’. Ze is niet alleen onderzoeker, maar ook docent op de Universiteit van Amsterdam en op de Hogeschool Utrecht.

“Toen ik Communicatiewetenschap studeerde aan de UvA wilde ik heel graag promotie-onderzoeker worden. Dat lukte ook en direct na mijn studie ben ik aan een proefschrift begonnen over informatie-overload onder medewerkers. Daarnaast was ik universitair docent bij de opleiding Bedrijfseconomie aan de Radboud Universiteit. Mijn collega’s daar richtten zich met hun onderzoek op de kwaliteit van teksten, argumentatie en de invloed van verschillende talen, terwijl ik meer gefocust was op media, boodschappen en processen. Na een paar jaar vond ik het tijd om de universitaire wereld vaarwel te zeggen en ben ik in het bedrijfsleven terechtgekomen als zzp’er. Dat beviel heel goed, maar ik miste het onderwijs en het werken met studenten. De combinatie tussen onderwijs op universiteiten en HBO’s en werken in het bedrijfsleven was voor mij de ideale combinatie.”

“Via Lotte Willemsen werd ik betrokken bij TNITM. We zijn een tijd lang collega’s aan de Universiteit van Amsterdam geweest maar we zijn pas echt in contact met elkaar gekomen toen we beiden bij de Hogeschool Utrecht gingen werken. Zij was in het team op zoek naar iemand die veel van contentmarketing  weet, en dat ben ik.”

“Op dit moment hou ik me, samen met Anne-Lise, Komala en Lotte, vooral bezig met het onderzoeken van boodschapskenmerken van ‘inhakers’ (hyperlink).Voor mij is vooral de samenwerking in een onderzoeksteam heel erg prettig, dat heb ik echt gemist! En het Momentenmodel (hyperlink) is een mooi model om in presentaties te gebruiken, omdat het zo tot de verbeelding spreekt.”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

okt 05 2017

In deze derde blog van de eerste vijf insights uit het onderzoek beschrijft Rogier Brussee het gevecht tussen je content en engagement met de algoritmes van platformen in: ‘Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in…

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

sep 28 2017

In deze tweede blog van een vijfluik van eerste insights over het onderzoek behandelt Komala Mazerant de tweede insight over visuele content: ‘The Future is Visual’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen om het onderzoek en haar insights onder de aandacht…

Social media & bureaus: de hype voorbij?

Social media & bureaus: de hype voorbij?

sep 21 2017

In deze eerste blog van een vijfluik van eerste insights gebaseerd op de eerste fase van het onderzoek behandelen Gerrita van der Veen en Komala Mazerant het volgende onderwerp: ‘social media, de hype voorbij?!’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…