Thijs Waardenburg

   

Thijs Waardenburg is onderzoeker bij ‘The Network is the Message’ en werkt vanuit het lectoraat Crossmedia Buissiness op de Hogeschool Utrecht (HU). Al sinds zijn jeugd houdt Thijs zich bezig met technologie en onderzoeken: “Toen mijn broer en ik klein waren kregen wij een speelgoed auto. Mijn broer begon ermee te spelen, maar ik haalde de auto uit elkaar om te zien hoe hij in elkaar zat. Ik vroeg me niet alleen af hoe de auto gemaakt was, maar ook waarom hij zo was gemaakt. Na de basisschool ging ik naar een middelbare school waar ik met mijn handen kon werken, zoals houtbewerking of metaalbewerking. Op die school kwamen we erachter dat ik niet alleen goed was met mijn handen, maar ook gezegend was met een paar hersenen. Ik heb mijn bachelor Bouwkunde op de Universiteit Utrecht gehaald en mijn master Media Technology op de Universiteit Leiden. ”

Voordat Thijs aan het onderzoek meewerkte, was hij docent op de HU. “Zes jaar geleden werd ik als docent aangenomen bij de Hogeschool Utrecht. Vrijwel direct kreeg ik de mogelijkheid om het lesgeven te combineren met onderzoek. Dat kon ik combineren met de studie Media Technology die ik op dat moment naast mijn werk volgde. Gedurende de afgelopen jaren heb ik steeds meer ervaring en kennis opgedaan op het gebied van social media analytics. Ik houd me bezig met zowel de technische kant hiervan, dat wil zeggen het verzamelen, opslaan en verwerken van data, als de onderzoekskant, ofwel de vraagstelling en het interpreteren van de data. Vanuit de beide rollen ben ik gevraagd om deel te nemen aan dit project.”

Thijs richt zich vooral op de zogenaamde ‘inhakers’ (hyperlink). Volgens Thijs kan het onderzoek een zinnige bijdrage leveren aan de kennis over inhakers: ” Inhakers zijn momenten waar bedrijven (meestal op een grappig manier) proberen in te spelen om op positieve manier geassocieerd te worden met de gebeurtenis. Daar wordt veel aandacht aan besteed, maar er is weinig bekend over de effecten en de belangrijke boodschapsfactoren.”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

okt 26 2017

In deze vijfde blog uit de reeks van de vijf eerste insights uit het onderzoek tekenen Anita Cox en Thijs Waardenburg niet alleen op welke meetbare doelen zinnig en significant zijn maar juist kansrijk zijn in: ‘Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media’. Samen met Frankwatching heeft het…

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…