Thijs Waardenburg

   

Thijs Waardenburg is onderzoeker bij ‘The Network is the Message’ en werkt vanuit het lectoraat Crossmedia Buissiness op de Hogeschool Utrecht (HU). Al sinds zijn jeugd houdt Thijs zich bezig met technologie en onderzoeken: “Toen mijn broer en ik klein waren kregen wij een speelgoed auto. Mijn broer begon ermee te spelen, maar ik haalde de auto uit elkaar om te zien hoe hij in elkaar zat. Ik vroeg me niet alleen af hoe de auto gemaakt was, maar ook waarom hij zo was gemaakt. Na de basisschool ging ik naar een middelbare school waar ik met mijn handen kon werken, zoals houtbewerking of metaalbewerking. Op die school kwamen we erachter dat ik niet alleen goed was met mijn handen, maar ook gezegend was met een paar hersenen. Ik heb mijn bachelor Bouwkunde op de Universiteit Utrecht gehaald en mijn master Media Technology op de Universiteit Leiden. ”

Voordat Thijs aan het onderzoek meewerkte, was hij docent op de HU. “Zes jaar geleden werd ik als docent aangenomen bij de Hogeschool Utrecht. Vrijwel direct kreeg ik de mogelijkheid om het lesgeven te combineren met onderzoek. Dat kon ik combineren met de studie Media Technology die ik op dat moment naast mijn werk volgde. Gedurende de afgelopen jaren heb ik steeds meer ervaring en kennis opgedaan op het gebied van social media analytics. Ik houd me bezig met zowel de technische kant hiervan, dat wil zeggen het verzamelen, opslaan en verwerken van data, als de onderzoekskant, ofwel de vraagstelling en het interpreteren van de data. Vanuit de beide rollen ben ik gevraagd om deel te nemen aan dit project.”

Thijs richt zich vooral op de zogenaamde ‘inhakers’ (hyperlink). Volgens Thijs kan het onderzoek een zinnige bijdrage leveren aan de kennis over inhakers: ” Inhakers zijn momenten waar bedrijven (meestal op een grappig manier) proberen in te spelen om op positieve manier geassocieerd te worden met de gebeurtenis. Daar wordt veel aandacht aan besteed, maar er is weinig bekend over de effecten en de belangrijke boodschapsfactoren.”

Wil je meer weten over The Network is The Message?

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement

okt 05 2017

In deze derde blog van de eerste vijf insights uit het onderzoek beschrijft Rogier Brussee het gevecht tussen je content en engagement met de algoritmes van platformen in: ‘Facebook: het algoritme als poortwachter voor jouw engagement’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in…

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe

sep 28 2017

In deze tweede blog van een vijfluik van eerste insights over het onderzoek behandelt Komala Mazerant de tweede insight over visuele content: ‘The Future is Visual’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen om het onderzoek en haar insights onder de aandacht…

Social media & bureaus: de hype voorbij?

Social media & bureaus: de hype voorbij?

sep 21 2017

In deze eerste blog van een vijfluik van eerste insights gebaseerd op de eerste fase van het onderzoek behandelen Gerrita van der Veen en Komala Mazerant het volgende onderwerp: ‘social media, de hype voorbij?!’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…