Valentijnsdag; een greep uit het hart van de top 100 adverteerders

15 februari 2017

Valentijnsdag is een moment dat aangegrepen wordt door veel organisaties om iets ludieks te doen. Want wat is er mooier dan om geassocieerd te worden met de liefde? Dit is ook duidelijk te zien op social media. Een snelle zoektocht voor de afgelopen maand met ‘valentijnsdag’ of ‘valentijn’ levert al ruim 107.000 berichten van individuen en organisaties op! Verreweg de meeste daarvan worden overigens op de dag zelf geplaatst. Lotte Willemsen en Thijs Waardenburg kijken naar de Nielsen top-100 meest actieve bedrijven op social media; er blijven ongeveer 150 berichten over.

Maar liefst 42% van de top-100 Adverteerders grijpt dit moment aan om de harten van de consument voor zich te winnen. Een greep uit alle valentijnsinhakers:

  • Tele2 plaatst de meeste berichten over Valentijnsdag. Zij hebben namelijk een actie voor 2GB extra data voor Valentijn
  • Ook gaat Tele2 voor een open relatie, en biedt 2GB aan “liefde” aan eenieder die interesse heeft. “Niet omdat het moet, maar omdat het kan”

  • Liefde kun je niet kopen. Coca Cola denkt dat je er wel aan kunt verkopen. Verliefde stelletjes krijgen van Coca Cola branded content toegestuurd.

  • Volgens Centraal Beheer zijn deze écht op elkaar.

  • Hyundai richt zich op de mannen die verliefd zijn op hun auto

  • Audi richt zich op mannen die niet meer verliefd zijn. Ze geven tips om hun vrouw makkelijk te dumpen. Trakteer ze op een audi-menu!

  • Deze valentijnsdag zagen we veel een-tweetjes tussen merken en consumenten. Zo verklaarde Tony van Benmobiel de liefde aan Dianne.

  • Consumenten verklaren ook de liefde aan hun favo merk. Coolblue kreeg een beetje liefde, met nadruk op beetje…

  • Een andere organisatie die opvalt is de ANWB. Zij hebben ook een actie opgezet, maar dit wordt op Valentijnsdag zelf aangekondigd. Iedereen kan ‘in naam van de liefde’ de ANWB bellen, of ze lid zijn of niet. Dit levert gemengde reactie op, zoals te lezen is op Facebook:

Sta je stil tijdens Valentijnsdag? Wij helpen je bij pech snel weer op weg. Ook als je geen Wegenwacht® Service hebt! Bel ons of meld je pech met #LoveWegenwacht.

Geplaatst door ANWB op maandag 13 februari 2017

 

  • Ten slotte zien we dat bedrijven als NS en Ben via Twitter regelmatig persoonlijk inhaken op Valentijnsdag

Zo, het was een mooie Valentijnsdag: The Network is the Message; the Message is Love! Regelmatig zullen we ‘momenten’ op social media met je delen van de mooie brands met dito content. Heb jij een mooi moment gezien en wil je het delen met ons?

Lees ondertussen meer over het onderzoek en het Momenten Model.

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

Snapchat als inspiratie: zo creëer je een betrokken community [4 tips]

nov 22 2017

Snapchat is een medium dat het vooral goed doet bij een jongere doelgroep. Maar ook bedrijven die een doelgroep boven de achttien jaar hebben, kunnen het nodige leren van Snapchat. Stories zijn hot en Snapchat weet als geen ander dat dit bijdraagt aan een zeer betrokken community. Ook voor jouw…

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

Stories op social media: 3 musthaves voor een ijzersterk visueel verhaal

nov 22 2017

Er worden dagelijks talloze stories gecreëerd, van het uitwisselen van de laatste roddels op de werkvloer tot aan bedrijfsverhalen op Instagram Stories. De afdeling Storytelling in de boekhandel lijkt maandelijks uit te breiden. Verhalen delen, we zijn er dol op. Met de komst en populariteit van social media lijkt ook het aantal…

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media

okt 26 2017

In deze vijfde blog uit de reeks van de vijf eerste insights uit het onderzoek tekenen Anita Cox en Thijs Waardenburg niet alleen op welke meetbare doelen zinnig en significant zijn maar juist kansrijk zijn in: ‘Sensible & significant metrics: kansrijke kpi’s voor social media’. Samen met Frankwatching heeft het…

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep

okt 12 2017

In dit blog een van de eerste insights uit het onderzoek waarin een nieuw model wordt geïntroduceerd door Lotte Willemsen en Anne-Lise Kamphuis, lees snel verder: ‘4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep’. Samen met Frankwatching heeft het onderzoek ‘The Network is the Message’ de handen in een geslagen…